Η επιχείρηση ανέλκυσης του Costa Concordia και η τραγική εικόνα του πλοίου.

Πλέει για ακόμα μία φορά τo κρουαζιερόπλοιο «Costa Concordia»
που βυθίστηκε στις 13 Ιανουαρίου του 2012 σε μικρή απόσταση από το νησί Τζίλιο, στα ανοικτά των ακτών της Τοσκάνης, αφού προσέκρουσε σε ύφαλο με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 32 άτομα.
 Μετά την ολοκλήρωση αυτής της φάσης της ανέλκυσης, για την οποία θα χρειαστούν έξι ή επτά ημέρες, τo «Costa Concordia» θα ρυμουλκηθεί μέχρι τη Γένοβα όπου θα μετατραπεί σε παλιοσίδερα .
Γι’ αυτό το τελευταίο του ταξίδι, που θα καλύψει απόσταση 370 χιλιομέτρων, αναμένεται να ξεκινήσει στις 21 Ιουλίου, ενώ θα διαρκέσει περίπου πέντε ημέρες.




Σύμφωνα με την kathimerini για να ανελκυστεί το σκάφος, δύτες είχαν τοποθετήσει τριάντα δεξαμενές (πτερύγια ευστάθειας) και στις δύο πλευρές του σκάφους, που έχει μήκος 290 μέτρων και εκτόπισμα 114.500 τόνων.

 Οι δεξαμενές αυτές σταδιακά γεμίζουν με αέρα και χθες ανασηκώθηκε περίπου κατά δύο μέτρα από την υποθαλάσσια πλατφόρμα στην οποία είχε τοποθετηθεί τον Σεπτέμβριο.

Στην επόμενη φάση της επιχείρησης το πλοίο θα ρυμουλκηθεί σε απόσταση τριάντα μέτρων από τις ακτές και στη συνέχεια θα «δέσει» με τη βοήθεια αγκυρών και συρμάτων.


Μάλιστα, σύμφωνα με τους έχοντες γνώση του εγχειρήματος, πρόκειται να χρησιμοποιηθούν τριάντα έξι ατσάλινα σύρματα και 56 αλυσίδες που θα συγκρατούν στη θέση τους τα πτερύγια ευστάθειας.

Παρά τη γενική ικανοποίηση όλων των εμπλεκομένων για τη χθεσινή εξέλιξη, ο υπουργός Περιβάλλοντος της Ιταλίας, Τζιαν Λούκα Γκαλέτι, δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι η επιχείρηση θα θεωρηθεί επιτυχημένη μόνο όταν το «Costa Concordia» καταπλεύσει ρυμουλκούμενο στη Γένοβα, όπου θα μετατραπεί σε παλιοσίδερα.


Αξίζει να σημειωθεί ότι η περιοχή του ναυαγίου είναι ένα από τα μεγαλύτερα θαλάσσια πάρκα της Ευρώπης, πραγματικό καταφύγιο για φάλαινες και δελφίνια, και ένας από τους βασικότερους φόβους που εξέφρασαν οι περιβαλλοντολόγοι ήταν να σημειωθεί κατά την ανέλκυση και τη ρυμούλκηση του σκάφους διαρροή τοξικών αποβλήτων ή καυσίμων στη θάλασσα.

Τώρα, λένε οι ειδικοί, θα είναι δυνατή και η αναζήτηση της σορού του Ινδού θαλαμηπόλου Ράσελ Ρεμπέλο, ο οποίος αγνοείται από την ημέρα του ναυαγίου.
Ο Μάικλ Ταμ, διευθύνων σύμβουλος της πλοιοκτήτριας εταιρείας Costa Crociere, δήλωσε χθες ότι η επιχείρηση ανέλκυσης του σκάφους έχει κοστίσει πάνω από ένα δισεκατομμύριο ευρώ, αλλά στο ποσό δεν περιλαμβάνονται η διαδικασία πλεύσης, η ρυμούλκηση στη Γένοβα ή το κόστος της μετατροπής του πλοίου σε παλιοσίδερα. 

 «Πιστεύω ότι όταν τελειώσουμε το κόστος θα προσεγγίζει το 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ», κατέληξε ο Ταμ.

Το μοιραίο βράδυ το «Costa Concordia» μετέφερε 4.229 επιβάτες και πλήρωμα από εβδομήντα κράτη.
Τέλος, ο καπετάνιος του κρουαζιερόπλοιου, Φραντσέσκο Σκετίνο, κατηγορείται για πρόκληση ναυαγίου, ανθρωποκτονία και εγκατάλειψη του σκάφους προτού εκκενωθεί από τους επιβάτες.