που βυθίστηκε στις 13 Ιανουαρίου του 2012 σε μικρή
απόσταση από το νησί Τζίλιο, στα ανοικτά των ακτών της Τοσκάνης, αφού
προσέκρουσε σε ύφαλο με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 32 άτομα.
Μετά
την ολοκλήρωση αυτής της φάσης της ανέλκυσης, για την οποία θα
χρειαστούν έξι ή επτά ημέρες, τo «Costa Concordia» θα ρυμουλκηθεί μέχρι
τη Γένοβα όπου θα μετατραπεί σε παλιοσίδερα .
Γι’ αυτό το τελευταίο του
ταξίδι, που θα καλύψει απόσταση 370 χιλιομέτρων, αναμένεται να ξεκινήσει
στις 21 Ιουλίου, ενώ θα διαρκέσει περίπου πέντε ημέρες.
Σύμφωνα με την kathimerini για να ανελκυστεί το σκάφος, δύτες είχαν τοποθετήσει τριάντα
δεξαμενές (πτερύγια ευστάθειας) και στις δύο πλευρές του σκάφους, που
έχει μήκος 290 μέτρων και εκτόπισμα 114.500 τόνων.
Οι δεξαμενές αυτές σταδιακά γεμίζουν με αέρα και χθες ανασηκώθηκε περίπου κατά δύο μέτρα από την υποθαλάσσια πλατφόρμα στην οποία είχε τοποθετηθεί τον Σεπτέμβριο.
Στην επόμενη φάση της επιχείρησης το πλοίο θα ρυμουλκηθεί σε απόσταση τριάντα μέτρων από τις ακτές και στη συνέχεια θα «δέσει» με τη βοήθεια αγκυρών και συρμάτων.
Μάλιστα, σύμφωνα με τους έχοντες γνώση του εγχειρήματος, πρόκειται να χρησιμοποιηθούν τριάντα έξι ατσάλινα σύρματα και 56 αλυσίδες που θα συγκρατούν στη θέση τους τα πτερύγια ευστάθειας.
Παρά τη γενική ικανοποίηση όλων των εμπλεκομένων για τη χθεσινή εξέλιξη, ο υπουργός Περιβάλλοντος της Ιταλίας, Τζιαν Λούκα Γκαλέτι, δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι η επιχείρηση θα θεωρηθεί επιτυχημένη μόνο όταν το «Costa Concordia» καταπλεύσει ρυμουλκούμενο στη Γένοβα, όπου θα μετατραπεί σε παλιοσίδερα.
Οι δεξαμενές αυτές σταδιακά γεμίζουν με αέρα και χθες ανασηκώθηκε περίπου κατά δύο μέτρα από την υποθαλάσσια πλατφόρμα στην οποία είχε τοποθετηθεί τον Σεπτέμβριο.
Στην επόμενη φάση της επιχείρησης το πλοίο θα ρυμουλκηθεί σε απόσταση τριάντα μέτρων από τις ακτές και στη συνέχεια θα «δέσει» με τη βοήθεια αγκυρών και συρμάτων.
Μάλιστα, σύμφωνα με τους έχοντες γνώση του εγχειρήματος, πρόκειται να χρησιμοποιηθούν τριάντα έξι ατσάλινα σύρματα και 56 αλυσίδες που θα συγκρατούν στη θέση τους τα πτερύγια ευστάθειας.
Παρά τη γενική ικανοποίηση όλων των εμπλεκομένων για τη χθεσινή εξέλιξη, ο υπουργός Περιβάλλοντος της Ιταλίας, Τζιαν Λούκα Γκαλέτι, δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι η επιχείρηση θα θεωρηθεί επιτυχημένη μόνο όταν το «Costa Concordia» καταπλεύσει ρυμουλκούμενο στη Γένοβα, όπου θα μετατραπεί σε παλιοσίδερα.
Τώρα, λένε οι ειδικοί, θα είναι δυνατή και η αναζήτηση της σορού του Ινδού θαλαμηπόλου Ράσελ Ρεμπέλο, ο οποίος αγνοείται από την ημέρα του ναυαγίου.
«Πιστεύω ότι όταν τελειώσουμε το κόστος θα προσεγγίζει το 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ», κατέληξε ο Ταμ.
Το μοιραίο βράδυ το «Costa Concordia» μετέφερε 4.229 επιβάτες και πλήρωμα από εβδομήντα κράτη.
Τέλος, ο καπετάνιος του κρουαζιερόπλοιου, Φραντσέσκο Σκετίνο, κατηγορείται για πρόκληση ναυαγίου, ανθρωποκτονία και εγκατάλειψη του σκάφους προτού εκκενωθεί από τους επιβάτες.