Η δραματική σχολή δεν ήταν ακριβώς το όνειρο της ζωής της.
Η Μητέρα Φύση στάθηκε μαζί της πολύ γενναιόδωρη για να την εγκαταλείψει έτσι απλά σε μια αδηφάγο διδακτέα ύλη. Αλλωστε ο ίδιος ο Χάρι Κον, ο κάθε άλλο παρά ρομαντικός επικεφαλής της Κολούμπια, της το ξεκαθάρισε ευθύς εξαρχής: «Δεν είσαι τίποτε άλλο από ένα κομμάτι κρέας μέσα σε ένα χασάπικο». Αναρωτιέται κανείς τι ήταν εκείνο που γοήτευσε τους υπευθύνους κάστινγκ στο πρόσωπο μιας ακόμη ξανθιάς καλλονής. Ισως τα ίδια αυτά τα ανώνυμα χαρακτηριστικά της, αυτή η παντελής έλλειψη εκφραστικότητας που διέγνωσε και ο Χίτσκοκ όταν τη στρατολογούσε αργότερα για τον «Δεσμώτη του ιλίγγου». Ηταν una multarum, και αυτό ανέβαζε από μόνο του κατακόρυφα τις μετοχές της. «Είχε το χάρισμα να συνδυάζει την αύρα της κυρίας στο σαλόνι και της πόρνης στην κρεβατοκάμαρα», θα συνοψίσει ο σκηνοθέτης Ρίτσαρντ Κουίν. «Μόνο που η Κιμ πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα. Συνδυάζει τα παραπάνω με σεξ απίλ και μια παιδικότητα».
Η βασίλισσα των πάγων
Δεν είναι τυχαίο ότι η Νόβακ ξεκίνησε την καριέρα της ως Miss Deepfreeze (σε διόλου ελεύθερη απόδοση, Μις Κατάψυξη). Ηθικός αυτουργός, μια καλιφορνέζικη αλυσίδα ηλεκτρικών ειδών που έσπευσε, στις αρχές ακόμη της δεκαετίας του '50, να χρησιμοποιήσει τη χυμώδη αλλά επαρκώς αποστασιοποιημένη ομορφιά της ως επιτόπιο «κράχτη» ψυγείων και άλλων συναφών οικοσκευών του αμερικανικού ονείρου· τότε που η ίδια ήταν ακόμη «καταπράσινη, κατευθείαν από το αγρόκτημα», σύμφωνα με δική της, μεταγενέστερη εννοείται, εξομολόγηση. «Δηλαδή, καθόλου σοφιστικέ». Ισως γιατί δεν είχαν ακόμη καταπιαστεί μαζί της ο Χίτσκοκ και οι ιθύνοντες της Κολούμπια, τουτέστιν οι πυγμαλίωνες κάθε κονσερβοποιημένης ξανθής, ει δυνατόν σταρ.
Η δεκαετία του '70 τη βρίσκει αποφασισμένη να απαρνηθεί τα στούντιο και να αποσυρθεί μαζί με τον χορτοφάγο σύζυγό της Ρόμπερτ Μαλόι, τα άλογα και τα λάμα του. Το τελικό χτύπημα δίνεται όταν το σπίτι της στο Bel-Air θάβεται μέσα στη λάσπη. «Για μένα αυτό ήταν η τελευταία προειδοποίηση», εξομολογείται σήμερα η 64χρονη πια ηθοποιός. «Δεν γνωρίζω τι θα είχα απογίνει αν είχα παραμείνει στο Χόλιγουντ. Ισως να γύριζα κάποια ταινία που να συγκέντρωνε θετικές κριτικές, να έβγαινα και να έλεγα: "Θέλω να ευχαριστήσω τη μαμά μου, τον μπαμπά μου και πάνω από όλα όλους εσάς". Αντί όμως να προσπαθήσω να αλλάξω, προτίμησα να αποχωρήσω». Το 1980 κάνει ένα πέρασμα από το «Στον καθρέφτη είδα τον δολοφόνο» (της Αγκαθα Κρίστι) δίπλα στην Ελίζαμπεθ Τέιλορ ενώ μερικά χρόνια αργότερα εμφανίζεται ως γκεστ σταρ στην περιώνυμη σαπουνόπερα «Φάλκον Κρεστ». Ουδέποτε όμως επιστρέφει στο Χόλιγουντ. Ισως γιατί τελικά προτίμησε το μοναδικό πρόσωπο της Κιμ από τα πολλαπλά προσωπεία της Μαντλέν.
http://www.tovima.gr