Οχτώ χρόνια πριν η Κόρτνει Λαβ πλησίασε τον κινηματογραφιστή Μπρετ Μοργκεν και του πρότεινε να γυρίσει μια βιογραφία για τον Κερτ Κομπέιν
μια κίνηση που κανείς δεν μπορούσε να εξηγήσει αφού η Κόρτνει δεν είχε στη διάθεση της τα περισσότερα δικαιώματα των Νirvana.
Κάποια χρόνια αργότερα, όταν η νομιμη κληρονόμος της περιουσίας και του ονοματος του Κομπέιν, η κόρη του Φράνσις Μπιν, ενηλικιώθηκε το ντοκιμαντέρ πήρε το πράσινο φως. Αρκεί να μην ήταν ένα ντοκιμαντέρ για τον Κομπειν τον Άγιο ή τον Κομπέιν τον Διάσημο, τον Ροκ. “Όταν μου ζήτησε να κάνω μια ταινία που θα της χάριζαν δύο ώρες με τον πατέρα που ποτέ δεν είχε, μου άλλαξε όλη την οπτική. Ο Κερτ πέθανε όταν η Φράνσις ήταν δύο ετών, δεν έχει αναμνήσεις από εκείνον. Σκέφτηκα ότι αν καταφέρω κάτι για εκείνη, θα τα έχω καταφέρει για πολλούς” είπε ο δημιουργός του ντοκιμαντέρ Κurt Cobain: Montage of Heck στο The Daily Beast.Ο τίτλος του ντοκιμαντέρ, ίδιος με αυτόν που έφερε μια κασέτα όπου είχε μαγνητοφωνήσει ο Κομπέιν τα πάντα. Ήταν 1988, ήταν το ηχητικό του αποτύπωμα, ήταν κάποιες σκέψεις του, ένας Τζέιμς Μπράουν, ένας Ντάνιελ Τζονστον. Ο Μόργκεν θέλησε να αποτυπώσει σε φιλμ την αισθητική του Κερτ, “να είναι μια ταινία εκωφαντική και μετά πολύ γλυκιά, ευγενική, μια μεταφορά της μουσικής των Νirvana σε σελιλοιντ”.
“Δεν είναι μια ταινία για έναν σταρ, για μια μπάντα από cool ανθρώπους. Είναι μια ταινία για ένα αγόρι που προσπαθεί να χτίσει επαφή, να βρει την αγάπη” λέει ο δημιουργός. Τα χρόνια που ακολουθησαν το διαζύγιο των γονιών του ήταν τραυματικά για τον Κομπέιν. Κλωτσοσκούφι ανάμεσα στα σπίτια γονιών, συγγενών και φίλων ο έφηβος ανακαλύπτει την εκτόνωση στη βία, γίνεται ένας από τους νταηδες της περιοχής και χάνει την αθωότητα και την παρθενιά του. Ο ίδιος διηγείται σε ηχητικό απόσπασπα την επίσκεψη του σε μια υπερβαρή και νοητικά καθυστερημένη κοπέλα που την κοροιδευαν μια ημέρα πριν. Λέει για το πως έκαναν σεξ. Και μετά συνεχίζει για τη ντροπή που ένοιωσε “όταν οι φίλοι του έμαθαν την καταντια του”, για την απόπειρα του να βάλει τέρμα στη ζωή του περιμένοντας το τραίνο στις γραμμές. Για το πως η αυτοκτονία του απέτυχε. Στο ντοκιμαντέρ ο Κομπέιν μιλάει για τις πιο σκοτεινές στιγμές στη ζωή ενός νεαρού χαμογελώντας σαν τον Γάτο στην Αλίκη στη Χώρα Των Θαυμάτων. “Είναι ενοχλητικό. Και αποκαλυπτικό” λέει ο Μόργκεν.
Η ταινία δεν είναι για αυτούς που θέλουν να δουν την ιστορία του ανθρώπου που ήταν το γκραντζ, oι Nirvana, το ροκ στα 90'ς. Το ντοκιμαντέρ είναι η ιστορία ενός άντρα που έκανε απόπειρα αυτοκτονίας στη Ρώμη όταν πίστεψε ότι η Λαβ σκεφτόταν να τον προδώσει ερωτικά. Όταν και αυτός ο επίλογος δεν γράφτηκε μέχρι τέλους, ο Κομπέιν ήταν πλέον ένα ράκος. Επέστρεψε στην Αμερική για να δώσει τέλος στη ζωή του όταν αυτό που ήθελε πάντα να είναι καθαρό, είχε βρωμίσει. Αυτό που ήταν η οικογένεια του.
To ντοκιμαντέρ θα προβληθεί από το HBO μέσα στο 2015