Το τελευταίο άρωμα που είδες να διαφημίζεται σε ένα αντρικό περιοδικό,
μπορεί να είναι υπέροχο.
Τα αρώματα που θα δεις παρακάτω, όμως, είναι υπέροχα – χωρίς το “μπορεί”. Είναι το μπουκάλι που ακουμπούσε στο γυάλινο τζαμάκι στο μπάνιο του παππού σου, αυτό που είχε πάντα θέση επάνω στη συρταριέρα των γονιών σου, εκείνο που είχες δίπλα σου σταθερά στο κομοδίνο καθ’ όλη τη διάρκεια της εφηβείας σου.
Αυτές οι εμφιαλωμένες νοσταλγίες δεν είναι απαραιτήτως καλύτερα αρώματα από τα καινούργια. Ωστόσο έρχονται από τη χρυσή εποχή της αρωματοποιίας, τότε που για να παραχθεί ένα νέο άρωμα έπρεπε να περάσουν χρόνια μελέτης του στο εργαστήριο. Και άλλωστε, το να επιλέξεις να φοράς ένα άρωμα που έχει επιβιώσει στην αγορά 15, 35 ή 75 χρόνια μοιάζει με κερδισμένο στοίχημα. Στοίχημα στο οποίο, οι γυναίκες του σήμερα, θα έβαζαν όλα τους τα λεφτά
Και ποιος δεν το αναγνωρίζει αμέσως μόλις αντικρύσει το λευκό μπουκάλι με το μπλε ιστιοφόρο. Το φτηνό άρωμα που έγινε περισσότερο γνωστό από το after shave του (και που πλέον κυκλοφορεί σε πλήρη σειρά, μαζί με αφρό ξυρίσματος και αποσμητικό), είναι ίσως η πιο “παππουδέ” μυρωδιά που μπορείς να έχεις στο ντουλαπάκι του μπάνιου σου – αυτό όμως δεν σημαίνει πως το περιεχόμενό του δεν εξακολουθεί να είναι αφροδισιακό για τις γυναίκες. Όπως λέει άλλωστε και το αμερικάνικο σλόγκαν του, “Αν ο παππούς σου δεν το φορούσε, σήμερα δεν θα υπήρχες”.
Ο Elvis Presley το φορούσε, ο James Bond χρησιμοποίησε το μπουκάλι του spray σαν όπλο στην ταινία Live and Let Die. Αν η λέξη μπουτάλ δεν είχε την ετυμολογία της στο γαλλικό brutal, θα μπορούσε κάλλιστα να έχει πάρει το όνομά της από αυτό εδώ το άρωμα, που μπορεί να περιγραφεί καλύτερα ως υγρή τεστοστερόνη. “Η πεμπτουσία του άντρα” όπως έλεγε το σλόγκαν του αρώματος, διαδόθηκε από μύτη σε μύτη εξαιτίας της έντονης, ζωώδους μυρωδιάς του αλλά και της προσιτής τιμής του καθώς, όπως ίσως θα θυμάσαι, υπήρχε σε κάθε σούπερ μάρκετ και ψιλικατζίδικο της γειτονιάς. Το εντυπωσιακό είναι πως υπάρχει παντού ακόμα. Και πως οι γυναίκες αγαπάνε να μυρίζουν στο δέρμα και στα ρούχα των συντρόφων τους αυτόν τον loud αρωματικό ανδρισμό.
Πολύ πριν ο διάσημος αμερικάνικος οίκος αρχίσει να λανσάρει αρώματα με την ίδια συχνότητα που αλλάζουν γεύσεις τα πατατάκια και να κοτσάρει ντροπιαστικά μεγάλα αλογάκια στις μπλούζες του, έφτιαξε αυτή τη σοφιστικέ, αριστοκρατική κολόνια και την έκλεισε στο χαρακτηριστικό πια πράσινο μπουκάλι. Συνδέθηκε με τα υψηλά κοινωνικά στρώματα εξαιτίας της υψηλής τότε τιμής του αλλά και χάρη στο γεμάτο κύρος άρωμα του με νότες ξύλου, δέρματος και καπνού. Νεανικό δεν το λες, αλλά δεν θα το πεις και ποτέ ξεπερασμένο.
Κάποιοι άντρες γεννιούνται με τη στόφα του νικητή, κάποια αρώματα με εκείνη της άμεσης, τεράστιας επιτυχίας. Αυτή είναι η εξαιρετική περίπτωση του Fahrenheit, του αρώματος που πούλησε 1,4 εκατομμύρια μπουκάλια μόνο στην Ευρώπη, μέσα στους τρεις πρώτους μήνες της κυκλοφορίας του. Ισχυρό, έντονο, βαρύ, ξυλώδες και λουλουδάτο συγχρόνως, είναι από εκείνα που μένουν αξέχαστα σε όποια τα μυρίσει. Και, σχεδόν 25 χρόνια μετά την παρθενική του εμφάνιση στα ράφια των καταστημάτων, εξακολουθεί να μυρίζει πιο σύγχρονα και πιο όμορφα από πολλούς νέους ανταγωνιστές του.
Γύρω στις 15 παραλλαγές του έχει λανσάρει ο οίκος Davidoff, που σημαίνει πως οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν ένα νέο άρωμα – αρκεί να γράφει Cool Water κάπου στο μπουκάλι. Το original άρωμα, που μέχρι και σήμερα παραμένει σταθερά στην πρώτη πεντάδα των best seller αρωμάτων κάθε χρονιάς, είναι ουσιαστικά μια μικρή επανάσταση, καθώς ήταν από τα πρώτα αντρικά αρώματα που απομακρύνθηκε από τα βαριά αρωματικά μπουκέτα και γέμισε τους αντρικούς λαιμούς με δροσερές, φρέσκες νότες λεβάντας και γιασεμί. Αλλά τι νόημα έχει να το περιγράφουμε; Αφού είναι βέβαιο πως το φόραγες και εσύ κάποια στιγμή στη ζωή σου - και τότε μύριζες πιο cool από ποτέ.
http://www.oneman.gr
Τα αρώματα που θα δεις παρακάτω, όμως, είναι υπέροχα – χωρίς το “μπορεί”. Είναι το μπουκάλι που ακουμπούσε στο γυάλινο τζαμάκι στο μπάνιο του παππού σου, αυτό που είχε πάντα θέση επάνω στη συρταριέρα των γονιών σου, εκείνο που είχες δίπλα σου σταθερά στο κομοδίνο καθ’ όλη τη διάρκεια της εφηβείας σου.
Αυτές οι εμφιαλωμένες νοσταλγίες δεν είναι απαραιτήτως καλύτερα αρώματα από τα καινούργια. Ωστόσο έρχονται από τη χρυσή εποχή της αρωματοποιίας, τότε που για να παραχθεί ένα νέο άρωμα έπρεπε να περάσουν χρόνια μελέτης του στο εργαστήριο. Και άλλωστε, το να επιλέξεις να φοράς ένα άρωμα που έχει επιβιώσει στην αγορά 15, 35 ή 75 χρόνια μοιάζει με κερδισμένο στοίχημα. Στοίχημα στο οποίο, οι γυναίκες του σήμερα, θα έβαζαν όλα τους τα λεφτά
Old Spice
Έτος κυκλοφορίας: 1938Και ποιος δεν το αναγνωρίζει αμέσως μόλις αντικρύσει το λευκό μπουκάλι με το μπλε ιστιοφόρο. Το φτηνό άρωμα που έγινε περισσότερο γνωστό από το after shave του (και που πλέον κυκλοφορεί σε πλήρη σειρά, μαζί με αφρό ξυρίσματος και αποσμητικό), είναι ίσως η πιο “παππουδέ” μυρωδιά που μπορείς να έχεις στο ντουλαπάκι του μπάνιου σου – αυτό όμως δεν σημαίνει πως το περιεχόμενό του δεν εξακολουθεί να είναι αφροδισιακό για τις γυναίκες. Όπως λέει άλλωστε και το αμερικάνικο σλόγκαν του, “Αν ο παππούς σου δεν το φορούσε, σήμερα δεν θα υπήρχες”.
Aramis
Αυτό και μόνο το άρωμα του ήταν αρκετό για να προστεθεί ο οίκος στη λίστα με τους κορυφαίους της αρωματοποιίας – και να παραμείνει εκεί έκτοτε. Σοβαρό, ενδιαφέρον και ιδιαίτερο, θα σου έκανε μεγάλη εντύπωση αν το μύριζες σήμερα πρώτη φορά. Ο λόγος που ίσως είσαι εξοικειωμένος μαζί του είναι πως σίγουρα το φορούσε κάποιος μπαμπάς – δικός σου ή φίλου σου.
Brut, Faberge
Έτος κυκλοφορίας: 1964
Ο Elvis Presley το φορούσε, ο James Bond χρησιμοποίησε το μπουκάλι του spray σαν όπλο στην ταινία Live and Let Die. Αν η λέξη μπουτάλ δεν είχε την ετυμολογία της στο γαλλικό brutal, θα μπορούσε κάλλιστα να έχει πάρει το όνομά της από αυτό εδώ το άρωμα, που μπορεί να περιγραφεί καλύτερα ως υγρή τεστοστερόνη. “Η πεμπτουσία του άντρα” όπως έλεγε το σλόγκαν του αρώματος, διαδόθηκε από μύτη σε μύτη εξαιτίας της έντονης, ζωώδους μυρωδιάς του αλλά και της προσιτής τιμής του καθώς, όπως ίσως θα θυμάσαι, υπήρχε σε κάθε σούπερ μάρκετ και ψιλικατζίδικο της γειτονιάς. Το εντυπωσιακό είναι πως υπάρχει παντού ακόμα. Και πως οι γυναίκες αγαπάνε να μυρίζουν στο δέρμα και στα ρούχα των συντρόφων τους αυτόν τον loud αρωματικό ανδρισμό.
Eau Sauvage, Dior
Εξακολουθεί να είναι το best seller άρωμα στη Γαλλία ακόμη και 46 χρόνια μετά την κυκλοφορία του. Τι σημαίνει αυτό; Πως οι Γαλλίδες λατρεύουν να μυρίζουν την επιθετική, όξινη μυρωδιά του που, όσο περνά η ώρα μεταμορφώνεται σε ένα από τα πιο διακριτικά, ζεστά, ξυλώδη αρώματα. Πόσο να διαφέρουν οι οσφρητικοί υποδοχείς μιας sensuelle Γαλλίδας από της Ελληνίδας ομολόγου της;Polo Ralph Lauren
Έτος κυκλοφορίας: 1978Πολύ πριν ο διάσημος αμερικάνικος οίκος αρχίσει να λανσάρει αρώματα με την ίδια συχνότητα που αλλάζουν γεύσεις τα πατατάκια και να κοτσάρει ντροπιαστικά μεγάλα αλογάκια στις μπλούζες του, έφτιαξε αυτή τη σοφιστικέ, αριστοκρατική κολόνια και την έκλεισε στο χαρακτηριστικό πια πράσινο μπουκάλι. Συνδέθηκε με τα υψηλά κοινωνικά στρώματα εξαιτίας της υψηλής τότε τιμής του αλλά και χάρη στο γεμάτο κύρος άρωμα του με νότες ξύλου, δέρματος και καπνού. Νεανικό δεν το λες, αλλά δεν θα το πεις και ποτέ ξεπερασμένο.
Fahrenheit, Dior
Έτος κυκλοφορίας: 1988Κάποιοι άντρες γεννιούνται με τη στόφα του νικητή, κάποια αρώματα με εκείνη της άμεσης, τεράστιας επιτυχίας. Αυτή είναι η εξαιρετική περίπτωση του Fahrenheit, του αρώματος που πούλησε 1,4 εκατομμύρια μπουκάλια μόνο στην Ευρώπη, μέσα στους τρεις πρώτους μήνες της κυκλοφορίας του. Ισχυρό, έντονο, βαρύ, ξυλώδες και λουλουδάτο συγχρόνως, είναι από εκείνα που μένουν αξέχαστα σε όποια τα μυρίσει. Και, σχεδόν 25 χρόνια μετά την παρθενική του εμφάνιση στα ράφια των καταστημάτων, εξακολουθεί να μυρίζει πιο σύγχρονα και πιο όμορφα από πολλούς νέους ανταγωνιστές του.
Cool Water, Davidoff
Έτος κυκλοφορίας: 1988Γύρω στις 15 παραλλαγές του έχει λανσάρει ο οίκος Davidoff, που σημαίνει πως οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν ένα νέο άρωμα – αρκεί να γράφει Cool Water κάπου στο μπουκάλι. Το original άρωμα, που μέχρι και σήμερα παραμένει σταθερά στην πρώτη πεντάδα των best seller αρωμάτων κάθε χρονιάς, είναι ουσιαστικά μια μικρή επανάσταση, καθώς ήταν από τα πρώτα αντρικά αρώματα που απομακρύνθηκε από τα βαριά αρωματικά μπουκέτα και γέμισε τους αντρικούς λαιμούς με δροσερές, φρέσκες νότες λεβάντας και γιασεμί. Αλλά τι νόημα έχει να το περιγράφουμε; Αφού είναι βέβαιο πως το φόραγες και εσύ κάποια στιγμή στη ζωή σου - και τότε μύριζες πιο cool από ποτέ.
http://www.oneman.gr