Παρακάτω θα δούμε τα νέα μοντέλα των Triumph Trophy 675 & 1200SE, ΚΤΜ
Duke 390,
MV Brutale 1090 & Rivale 800, BMW R1200GS
Yamaha FJR1300A, HΒG (Husaberg enduro), Husqvarna Terra & StradaGas Gas EC300F & TXTe, Peugeot VOX, SMART escooter, Moto Guzzi California 1400, Enfield Cafe racer, Aprilia Caponord 1200, KTM 1290 Adventure, Duke 350, Super Duke R 1290, Victory Judge
Η Triumph 675 είναι η αγαπημένη μας supersport στα μεσαία κυβικά και όποιος την έχει οδηγήσει πιθανότατα θα συμφωνήσει μαζί μας. Είναι ενδιαφέρον λοιπόν να δούμε την φετινή ανανεωμένη 675 που οι πολλές αλλαγές την κάνουν απλά ...νέο μοντέλο! Ο σχεδιασμός στο φαίριγκ αλλαξε, είναι πάντα λιτή και με ελάχιστο πλάτος βέβαια, οι προβολείς μεγαλύτεροι, η εξάτμιση έχει πάει στα πλάγια φεύγοντας από την ουρά και βοηθώντας στην συγκέντωση των μαζών όσο γίνεται πιο κοντά στο κέντρο βάρους. Το υποπλαίσιο τώρα έχει αλλάξει κι έχει γίνει χυτό και αλουμινένιο (από σωληνωτό και χαλύβδινο). Οι αναρτήσεις είναι και οι δύο της ΚΥΒ, το πιρούνι έχει νέα cartidges. Στα φρένα συναντάμε ABS (βάρους μόλις 1,5 klg!) με δυνατότητα απενεργοποίησης. Νέα και τα φρένα από την Nissin (ακτινικά) και νέοι και οι τροχοί που φοράνε τα φοβερά Pirelli Supercorsa. Δεν είπαμε όμως για τον εξαιρετικό τρικύλινδρο που τώρα αποδίδει +3hp (128 δηλαδή) νωρίτερα από πριν! Ο ψεκασμός διαθέτει 6 νέα μπεκ. Στην 675R συναντάμε αναρτήσεις Ohlins (TTX αμορτισέρ και NIX30 πιρούνι), monobloc ακτινικές δαγκάνες Brembo, quick shifter και carbon στα όργανα!
Για άλλη μία φορά η εταιρία του Hinckley τα βάζει με τους Βαυαρούς της
BMW προκαλώντας στα ίσια και μάλιστα σε μία οικονομικά κορυφαία και
απαιτητική κατηγορία, όπως είναι αυτή του “υψηλού” τουρισμού. Βέβαια
στόχος δεν είναι οι πωλήσεις του Κ1600S αλλά αυτές του
R1200RT Boxer. Γιατί η Trophy SE δεν είναι η πολυτελής δίτροχη τουρίστρια τύπου Κ1600GTL, Gold Wing ή Harley Davidson Ultra Classic αλλά από την άλλη, αν διαβάσετε προσεκτικά τον μακρύ κατάλογο αυτών που προσφέρει για τα μέγιστα θέματα της ασφάλειας και της άνεσης ίσως και να αλλάξετε γνώμη. Traction control, ABS, συνδυασμένα φρένα, cruise control, οθόνη
ελέγχου πίεσης ελαστικών, αποσπώμενες πλαϊνές βαλίτσες 31lt (έκαστη), ηλεκτρικά ρυθμιζό-
μενη ζελατίνα, ρυθμιζόμενη σέλα σεύψος, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους προβολείς. Μισό λεπτάκι να πάρουμε ανάσα και συνεχίζουμε: Ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις (σε 3 θέσεις για προφόρτιση και άλλες τόσες για επαναφορά, μερικές από αυτές τις επιλέγεις κατά την πορεία), FM/Bluetooth σύστημα ήχου που είναι συνεργάσιμο με iPod και με πολλά άλλα format (FLAC, WAV, MP3, OGG, ACC). Και μετά πάμε στα έξτρα: 50lt top case με παροχή 12V, θερμαινόμενα γκριπς, tank bag, χαμηλότερη αλλά πάντα ρυθμιζόμενη σέλα, βάση για GPS. O τρικύλινδρος
με τα 1215 είναι σίγουρο ότι δεν θα σας αφήσει ποτέ να βαρεθείτε μαζί με μία ροπή που είναι πάντα πάνω από 7,5 κιλά! Αποτέλεσμα η γνωστή ανάλαφρη αίσθηση των Triumph που σε μία
μοτοσυκλέτα της κατηγορίας είναι μέγιστο προσόν. Οι πρώτες εντυπώσεις που διαβάσαμε από το Cycle World είναι πάρα πολύ θετικές!
Μία σημαντική μοτοσυκλέτα για τον κόσμο των adventure riders η ΚΤΜ 1190 είναι μία από τις πιο αναμενόμενες μοτοσικλέτες του 2013. Το νούμερο ιπποδύναμης φτάνει τους ...148 ίππους! Με απόλυτα λογικό βάρος (με ρεζερβουάρ γεμάτο στα 235 κιλά στο R, 230 στο “απλό”), μέγιστη ροπή στα 13 χιλιογραμμόμετρα και service κάθε 15.000 χλμ τα νούμερα από μόνα τους δείχνουν μία χαοτική διαφορά από την προηγούμενη Adventure.
Ιδια παραμένει η φιλοσοφία των δύο μοντέλων με ή χωρίς R. Oπως και πριν το 1190 Adventure εστιάζει στην άσφαλτο με τροχούς 19” μπροστά - 17” πίσω και φαρδύτερα ελαστικά 170/60-17 πίσω και 120/70-19 μπροστά) με προσανατολισμό την άσφαλτο. Υπάρχει φυσικά ψεκασμός, engine management από την Keihin, σύστημα ride-by-wire και συμπλέκτης ολίσθησης (slipper clutch), ABS και traction control από την Bosch, αναρτήσεις από την WP, πίνακα οργάνων τελευταίας γενιάς από την VDO, ρυθμιζόμενα μαρσπιέ, ύψος σέλας, θέση τιμονιού και ανεμοθώρακα.
Στο Adventure R οι διαφορές είναι λίγες αλλά σημαντικές: Ζάντες ακτινωτές και αεροστεγείς διαστάσεων 18”-21” πίσω-μπροστά με στενότερα ελαστικά (90/90-21 και 150/60-18 πίσω), πιο χωματερές και ρυθμιζόμενες WP με ελαφρώς μεγαλύτερη διαδρομή, ελαστικά on-off μεγαλύτερου προφίλ που μπορούν να δεχτούν και tubeless enduro, σέλα ένα κομμάτι και προστατευτικά κάγκελα για το μοτέρ.
Η κατηγορία έχει πάρει κανονικά φωτιά μαζί με τις BMW R1250GS LC και φυσικά την Triumph Explorer XC. Είναι νωρίς να μιλήσουμε για τιμές πάντως ακούγεται ότι η πολιτική της ΚΤΜ θα είναι να κρατήσει την τιμή όσο γίνεται πιο κοντά σ’εκείνη του 990. Λέτε?
motogr.tv
MV Brutale 1090 & Rivale 800, BMW R1200GS
Yamaha FJR1300A, HΒG (Husaberg enduro), Husqvarna Terra & StradaGas Gas EC300F & TXTe, Peugeot VOX, SMART escooter, Moto Guzzi California 1400, Enfield Cafe racer, Aprilia Caponord 1200, KTM 1290 Adventure, Duke 350, Super Duke R 1290, Victory Judge
Η Triumph 675 είναι η αγαπημένη μας supersport στα μεσαία κυβικά και όποιος την έχει οδηγήσει πιθανότατα θα συμφωνήσει μαζί μας. Είναι ενδιαφέρον λοιπόν να δούμε την φετινή ανανεωμένη 675 που οι πολλές αλλαγές την κάνουν απλά ...νέο μοντέλο! Ο σχεδιασμός στο φαίριγκ αλλαξε, είναι πάντα λιτή και με ελάχιστο πλάτος βέβαια, οι προβολείς μεγαλύτεροι, η εξάτμιση έχει πάει στα πλάγια φεύγοντας από την ουρά και βοηθώντας στην συγκέντωση των μαζών όσο γίνεται πιο κοντά στο κέντρο βάρους. Το υποπλαίσιο τώρα έχει αλλάξει κι έχει γίνει χυτό και αλουμινένιο (από σωληνωτό και χαλύβδινο). Οι αναρτήσεις είναι και οι δύο της ΚΥΒ, το πιρούνι έχει νέα cartidges. Στα φρένα συναντάμε ABS (βάρους μόλις 1,5 klg!) με δυνατότητα απενεργοποίησης. Νέα και τα φρένα από την Nissin (ακτινικά) και νέοι και οι τροχοί που φοράνε τα φοβερά Pirelli Supercorsa. Δεν είπαμε όμως για τον εξαιρετικό τρικύλινδρο που τώρα αποδίδει +3hp (128 δηλαδή) νωρίτερα από πριν! Ο ψεκασμός διαθέτει 6 νέα μπεκ. Στην 675R συναντάμε αναρτήσεις Ohlins (TTX αμορτισέρ και NIX30 πιρούνι), monobloc ακτινικές δαγκάνες Brembo, quick shifter και carbon στα όργανα!
Το
Rivale 800 είναι το νέο ιταλικό κόσμημα. Η MV Agusta ξεπέρασε τον εαυτό
της στο θέμα σχεδισμού με μια μοτοσυκλέτα που σε κάνει να νομίζεις ότι
κινείται ακόμη και σταματημένη! Ο τρικύλινδρος που ξεκίνησε από τα 675
έφτασε τώρα στα 798cc (είναι ο ίδιος με την Brutale 800) και με απόδοση
123,3hp θα κινεί ένα πακέτο supermotard με πιρούνι Marzocchi και
αμορτισέρ Sachs ρυθμιζόμενα σε προφόρτιση και επαναφορά ενώ το σύνολο
σταματάει με ακτινικές Brembo. Στα ηλεκτρονικά συναντάμε γκάζι ride by
wire και 3 επιλογές χαρτογράφησης.
Τα
μεγαλύτερα νέα για την ινδική βιομηχανία μοτοσυκλέτας το 2012 ήταν η
παρουσίαση του Duke 200 της ΚΤΜ καθώς και αυτή του Bajaj Pulsar 200NS
και τώρα για το 2013 η προσοχή στρέφεται σε κάτι σχεδόν διπλάσιο σε
κυβικά που θα εκτιξεύσει την φαντασία των ασιατικών αγορών (και όχι
μόνο!) Το νέο KTM Duke 390 είναι η συνέχεια της σειράς των Duke και τα
45PS της, και τα 159 κιλά της θέλει να βάλει στα κάρβουνα πολύ κόσμο ανά
την υφήλιο. Μετά τα Duke 125/200/690 και 990 έρχεται η 390 με 375cc
μονοκύλινδρο, υγρόωυκτο, τετραβάλβιδο μοτέρ με ψεκασμό στην τροφοδοσία,
WP αναρτήσεις, αυξημένο μεταξόνιο και DNA "ready to race", σύμφωνα με
την φιλοσοφία της ΚΤΜ. Θα μας έρθει γύρω στον Μάρτη, λένε.
Οι Brutale της MV Agusta ήταν ανέκαθεν γυμνές. Για
το 2013 είναι και τετρακύλινδρες αφού χρησιμοποιούν τον γνωστό από τις
F4 εν σειρά κινητήρα των 1078cc, με απόδοση όμως που διαφέρει από την
σπορ αδελφή τους. Τρία τα μοντέλα με ανάλογη απόδοση, προίκα και φυσικά
τιμή. Οι 1090 και 1090R θα ΄χουν ίδια απόδοση (144hp/10.300) και τιμές
(στην Ιταλία) από 12.990 έως 13.990) ενώ η κορυφαία της σειράς 1090RR θα
κοστίζει 16.990 αλλά θα ανταμοίβει τους μοτοσυκλετιστές που θα την
προτιμήσουν με 158hp/11.900 και διάφορα fine tunings σε αναρτήσεις, όπως
επίσης και monobloc δαγκάνες από την Brembo, φυσικά. Ολες τους θα
διαθέτουν traction control και μάλιστα ρυθμιζόμενο σε 8 επίπεδα. Οι νέας
σχεδίασης ζάντες ζυγίζουν 1,5 κιλό λιγότερο ενώ το πλαίσιο είναι το
γνωστό υβριδικό χρωμόλης χωροδικτύωμα σε συνδυασμό με χυτά τμήματα
αλουμινίου, ένα πραγματικό χάρμα οφθαλμών και υψηλής μηχανουργικής
τέχνης...
Οσο για την νέα τρικύλινδρη adventure, την
φημολογούμενη Rivale 800 έχουν εμφανιστεί διάφορα σχέδια αλλά σε μία
εβδομάδα θα δούμε και την πραγματική στην EICMA οπότε ...υπομονή. Σε
αυτή την μοτοσυκλέτα η MV Agusta ποντάρει πολλά αφού με μία σωστή τιμή
θέλει να την κάνει αιχμή του εμπορικού δόρατός της. Ο υιός Castiglioni
ακολουθεί πιστά το πρόγραμμα του εκλιπόντος...
R1200RT Boxer. Γιατί η Trophy SE δεν είναι η πολυτελής δίτροχη τουρίστρια τύπου Κ1600GTL, Gold Wing ή Harley Davidson Ultra Classic αλλά από την άλλη, αν διαβάσετε προσεκτικά τον μακρύ κατάλογο αυτών που προσφέρει για τα μέγιστα θέματα της ασφάλειας και της άνεσης ίσως και να αλλάξετε γνώμη. Traction control, ABS, συνδυασμένα φρένα, cruise control, οθόνη
ελέγχου πίεσης ελαστικών, αποσπώμενες πλαϊνές βαλίτσες 31lt (έκαστη), ηλεκτρικά ρυθμιζό-
μενη ζελατίνα, ρυθμιζόμενη σέλα σεύψος, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους προβολείς. Μισό λεπτάκι να πάρουμε ανάσα και συνεχίζουμε: Ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις (σε 3 θέσεις για προφόρτιση και άλλες τόσες για επαναφορά, μερικές από αυτές τις επιλέγεις κατά την πορεία), FM/Bluetooth σύστημα ήχου που είναι συνεργάσιμο με iPod και με πολλά άλλα format (FLAC, WAV, MP3, OGG, ACC). Και μετά πάμε στα έξτρα: 50lt top case με παροχή 12V, θερμαινόμενα γκριπς, tank bag, χαμηλότερη αλλά πάντα ρυθμιζόμενη σέλα, βάση για GPS. O τρικύλινδρος
με τα 1215 είναι σίγουρο ότι δεν θα σας αφήσει ποτέ να βαρεθείτε μαζί με μία ροπή που είναι πάντα πάνω από 7,5 κιλά! Αποτέλεσμα η γνωστή ανάλαφρη αίσθηση των Triumph που σε μία
μοτοσυκλέτα της κατηγορίας είναι μέγιστο προσόν. Οι πρώτες εντυπώσεις που διαβάσαμε από το Cycle World είναι πάρα πολύ θετικές!
Μία σημαντική μοτοσυκλέτα για τον κόσμο των adventure riders η ΚΤΜ 1190 είναι μία από τις πιο αναμενόμενες μοτοσικλέτες του 2013. Το νούμερο ιπποδύναμης φτάνει τους ...148 ίππους! Με απόλυτα λογικό βάρος (με ρεζερβουάρ γεμάτο στα 235 κιλά στο R, 230 στο “απλό”), μέγιστη ροπή στα 13 χιλιογραμμόμετρα και service κάθε 15.000 χλμ τα νούμερα από μόνα τους δείχνουν μία χαοτική διαφορά από την προηγούμενη Adventure.
Ιδια παραμένει η φιλοσοφία των δύο μοντέλων με ή χωρίς R. Oπως και πριν το 1190 Adventure εστιάζει στην άσφαλτο με τροχούς 19” μπροστά - 17” πίσω και φαρδύτερα ελαστικά 170/60-17 πίσω και 120/70-19 μπροστά) με προσανατολισμό την άσφαλτο. Υπάρχει φυσικά ψεκασμός, engine management από την Keihin, σύστημα ride-by-wire και συμπλέκτης ολίσθησης (slipper clutch), ABS και traction control από την Bosch, αναρτήσεις από την WP, πίνακα οργάνων τελευταίας γενιάς από την VDO, ρυθμιζόμενα μαρσπιέ, ύψος σέλας, θέση τιμονιού και ανεμοθώρακα.
Στο Adventure R οι διαφορές είναι λίγες αλλά σημαντικές: Ζάντες ακτινωτές και αεροστεγείς διαστάσεων 18”-21” πίσω-μπροστά με στενότερα ελαστικά (90/90-21 και 150/60-18 πίσω), πιο χωματερές και ρυθμιζόμενες WP με ελαφρώς μεγαλύτερη διαδρομή, ελαστικά on-off μεγαλύτερου προφίλ που μπορούν να δεχτούν και tubeless enduro, σέλα ένα κομμάτι και προστατευτικά κάγκελα για το μοτέρ.
Η κατηγορία έχει πάρει κανονικά φωτιά μαζί με τις BMW R1250GS LC και φυσικά την Triumph Explorer XC. Είναι νωρίς να μιλήσουμε για τιμές πάντως ακούγεται ότι η πολιτική της ΚΤΜ θα είναι να κρατήσει την τιμή όσο γίνεται πιο κοντά σ’εκείνη του 990. Λέτε?
Στην
INTERMOT της Κολωνίας παρουσιάστηκε το Suzuki V-Strom 1000 consept το
οποίο θα μπει στην παραγωγή το 2014. Η στροφή προς το χώμα και το design
που επιβάλει στην κατηγορία η BMW είναι εμφανής αν και οι τροχοί των
17" αλλού μας παραπέμπουν. Ισως θα υπάρξει και έκδοση με 19" τροχό
μπροστά, όπως με τις υπόλοιπες εταιρίες. Διαθέτει traction control και
φυσικά ABS στα φρένα.
Nέα γενιά BMW R1200GS
που είναι υγρόψυκτη για πρώτη φορά στην 90χρονη ιστορία των boxer
κινητήρων! Γρηγορότερο ζέσταμα, μικρότερες εκπομπές καυσαερίων κατά την
φάση του ζεστάματος και χαμηλότερες θερμοκρασίες στην λειτουργία του
συντελούν ώστε να κατακτηθούν οι προδιαγραφές Euro 5 που τίθενται σε
ισχύ από το 2015. Μαζί με την άνοδο των κυβικών η BMW θέλει να έχει την
δύναμη να ανταγωνιστεί τους αρκετούς πλέον αντιπάλους της. 123,3 hp και
12.75 κιλά ροπής/6500, δηλαδή 14 επιπλέον ίππους θα διαθέτει η νέα GS.
Στο πλαίσιο έχουμε νέα διάταξη ενώ στις αναρτήσεις (Telelever μπροστά,
Paralever πίσω) είναι ανασχεδιασμένες αλλά με τις ίδιες διαδρομές. Η
μπροστινή ζάντα είναι φαρδύτερη φιλοξενώντας και το απολύτως φαρδύτερο
ελαστικό της κατηγορίας (120/70) ενώ αύξηση έχουμε και πίσω (170/60).
Επίσης υπάρχει αναβαθμισμένο το σύστημα ESA (ηλεκτρονική ρύθμιση
αναρτήσεων) και το σύστημα ελέγχου ευστάθειας ASC με επιλογή πέντε
προγραμμάτων τα οποία επηρεάζουν και τον κινητήρα και το ABS και τις
ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις! Η διάταξη των προβολέων μπροστά
παραμένει αλλά με led τεχνολογία (στα extra). Η μεγάλη adventure
μοτοσυκλέτα της BMW έχει έτοιμη ήδη την αντεπίθεσή της στις νεοφερμένες
Triumph Tiger 1200 Explorer και τις Ducati Multistrada, Yamaha Super
Tenere1200 και Moto Guzzi Stelvio 1200NTX.
H
Honda επανέρχεται στο Rally Dakar μετά από 20 χρόνια! Οπως είναι γνωστό
οι νέοι κανονισμοί θέλουν μοτοσυκλέτες έως 450cc. Με βάση λοιπόν το
CRF450X της εξελίσει την Rally έκδοση που θα αγωνιστεί στο Dakar που
ξεκινάει στη Ν.Αμερική σε λιγότερο από 3 μήνες. Εργοστασιακοί αναβάτες
θα είναι οι: Helder
Rodrigues (Πορτογαλία), Felipe Zanol (Βραζιλία), Sam Sunderland
(Ηνωμένο Βασίλειο) και Javier Pizzolito (Αργετινή) καθώς και ο
Αμερικανός Johnny Campell που έχει κερδίσει τον αγώνα Baja ...11 φορές!
Πρώτη συμμετοχή για την ομάδα της Honda στο Rally Mαρόκου (14/10).
Πριν από 5 χρόνια είχαμε δει ένα πρωτότυπο στο
σαλόνι του Τόκυο με το όνομα CB1100F και να που ήρθε η ώρα να δούμε και
το μοντέλο παραγωγής που δεν έχει έκδοση F (fairing) προς το παρόν αλλά
αυτό δεν μας χαλάει καθόλου... Αερόψυκτος κινητήρας, κλασσικό design,
στρογγυλός προβολέας, 5 σχέσεις, 88,5 hp και ροπή 9,5 κιλά στις ...5000!
Διαθέτει ψεκασμό βεβαίως αλλά δύο αμορτισέρ και τηλεσκοπικό πιρούνι και
ζάντες ...18 ιντσών, ναι καλά διαβάσατε! Από την άλλη υπάρχει το
σύστημα C-ABS στα εντελώς σύγχρονα φρένα που θα σταματήσουν την γεμάτη
με 14,6 λίτρα καυσίμου μοτοσυκλέτα των 248 κιλών. Η νοσταλγία σε δύο
τροχούς!
Κινητήρας, εμφάνιση και ηλεκτρονικά είναι αλλαγμένα
στην τουριστική FJR της Yamaha για το 2013 και στην ημιαυτόματη έκδοσή
της, την FJR1300 AS που απέκτησε κα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις,
κάτι που συναντάμε για πρώτη φορά σε τεχνολογία της ιαπωνικής φίρμας.
Εχουμε και λέμε: Νέο traction control, νεό YCC-T (ηλεκτρονικά ελεγχόμενο
γκάζι δηλαδή), νέο cruise control, διπλό χάρτη ανάφλεξης, βελτιωμένη
εισαγωγή-εξαγωγή, κύλινδροι χωρίς χιτώνια. Στο FJ1300A έχουμε νέα
εσωτερικά μέρη στο πιρούνι και άλλες ρυθμίσεις στα αμορτισέρ ενώ στο
μοντέλο AS συναντάμε νέο ανάποδο πιρούνι.
Κοσμογονικές θα χαρακτηρίζαμε τις αλλαγές για το
2013 για την HUSABERG αφού αλλάζει από το λογότυπό της μέχρι και η γκάμα
της! Η παρουσίαση έγινε στην Οlivia της Ισπανίας. Η HBG (έτσι θα
αναγράφεται από εδώ και εμπρός το λογότυπο Husaberg) θα έχει σαν κύριο
μοτο το "Pure Enduro" που αντικατοπτρίζει και την πραγματικότητα αφού τα
ΜΧ και Cross Country μοντέλα ανήκουν πλέον στο παρελθόν! Πρακτικά αυτό
σημαίνει ότι η γραμμή παραγωγής θα είναι ίδια με της ΚΤΜ ώστε η φίρμα να
είναι βιώσιμη στο μέλλον. Αναπόφευκτα, ο γνωστός, "ανάποδος" κινητήρας
με την κλίση των 70 μοιρών που είχε παρουσιαστεί πριν 3 χρόνια πέρασε
στην ιστορία και πλέον, ta δίχρονα και τετράχρονα enduro της Husaberg θα
μοιράζονται τους ίδιους κινητήρες με αυτούς της μητρικής ΚΤΜ. Αυτό
βέβαια δεν είναι κάτι νέο για την πρώην σουηδική εταιρία αφού από το
2011 ακόμη είχαμε δει τα πρώτα δείγματα (ΤΕ 250 & 300) αυτής της
τάσης. Ετσι, φέτος έχουμε δύο νέα τετράχρονα μοντέλα, τα FE350 και το
FE501 που μας φέρνει πολλές αναμνήσεις από το παρελθόν... Μην
φανταστείτε βέβαια ότι οι διαφορές σε ΚΤΜ και Husaberg από εδώ και πέρα
θα είναι στα χρώματα! Για παράδειγμα το μπροστινό τους σύστημα διαφέρει
όπως και το αμορτισέρ ενώ παραμένει το πλαστικό υποπλαίσιο και οι
διαφορετικές μάνες τιμοιών. Στα δίχρονα συναντάμε τα πλαίσια και τις
μίζες των ΚΤΜ αλλά τα πλαστικά υποπλαίσια της Husaberg. Αυτό που
καταλαβαίνουμε είναι ότι τα Husaberg γίνονται πιο "πορτοκαλιά" χωρίς να
χάσουν την ιδιαίτερη ταυτότητά τους που πάντα τις χαρακτήριζε.
Περισσότερες λεπτομέρειες αργότερα.
Η συγγένεια με την BMW έφερε για την Husqvarna δύο
νέα μοντέλα για το 2013. Αμφότερα, χρησιμοποιούν τον γνωστό κινητήρα των
G650GS, μονοκύλινδρο που έχει φορεθεί σε BMW. To Strada 650 είναι πιο
street και το Terra πιο off road όπως υποδηλώνουν και τα ιταλικά
ονόματά τους. Και τα δύο κατασκευάζονται στο εργοστάσιοτης Husqvarna
στην Ιταλία, στη Cassinetta di Biandronno.To Strada αποδίσει 58hp/7250
και 60Nm ροπής στις 5750. 10
άλογα περισσότερα απ’ότι στο GS!? Με 165 κιλά άδεια θα είναι ωραίο
παιχνίδι σε στριφτερούςδρόμους, από τους πάμπολλους που διαθέτει η χώρα
μας. Το Terra 650 θέλει να συνεχίσει την μεγάλη παράδοση της Husqy στα
Thumpers. Στην απόδοση δεν έχουν διαφορές με το Strada ούτε και στο
βάρος ή την ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση πουαγγίζει τ 3,2lt/100 χλμ,
όπως υπόσχεται η εταιρία.
Μέχρι
τώρα το όπλο στα τετράχρονα της Gas Gas ήταν το EC250-F. Για το 2013
προσθέτει και τα EC300-F και EC450-F. Τα δίχρονα είχαν ανανεωθεί πλήρως
πέρσι. Τα νέα 4Τ χρησιμοποιούν κινητήρες Yamaha προσαρμοσμένους από τους
Ισπανούς στην Girona όπου και το εργοστάσιο της εταιρίας.
H
TXT-E θα είναι απ’ότι φαίνεται η πρώτη ηλεκτρική trial παραγωγής, κάτι
που η Gas Gas εξετάζει σαν μοντέλο 2013. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι της
γερμανικής ETA Motors, μπαταρία πολυμερών λιθίου με την ισχύ να
ρυθμίζεται κατά βούληση με αυτονομία από 45’-2 ώρες! Φορτίζει σε 2 ώρες
ενώ το βάρος είναι μόλις 63 κιλά, 5 λιγότερα της “θερμικής” ΤΧΤ. Το 300
βασίζεται στο 250-F ενώ το 450 βασίζεται στην replica του 2012 του Ivan
Cervantes. Οι αναρτήσεις είναι της Marzocchi και της Ohlins, τα φρένα
Nissin και οι εξατμίσεις της FMF.
H
PEUGEOT ασχολούνταν κυρίως με scooter αλλά αποφάσισε ότι ήρθε η ώρα να
μπει και στον χώρο των παπιών. Το όνομα αυτού VOX (=φωνή) και με
κατανάλωση που υπόσχεται στα 1,6lt/100km σίγουρα θα είναι φωνή χαράς από
την μεριά του ιδιοκτήτη. Διαθέτει 110cc, 7,5hp/8.500, ροπή 0,7/6000 και
βάρος 96 κιλά ενώ το δισκόφρενο μπροστά είναι wave και η δαγκάνα
κόκκινη όπως και τα ελατήρια των κατά τ'άλλα κλασσικών δύο αμορτισέρ.
Πίσω συναντάμε ταμπούρο και κλειστή αλυσίδα ενώ στην τροφοδοσία έχουμε
καρμπυρατέρ που δικαιολογείται από την τιμή των 1.299 ευρώ που θα
στοιχίζει. Το νέο VOX 110 της Peugeot ήδη διατίθεται στην ελληνική αγορά
ενώ είναι διαθέσιμο σε 3 χρωματισμούς (μαύρο, κόκκινο, ασημί).
Η
SMART είναι η σε όλους μας γνωστή θυγατρική της Mercedes με τα
συμπαθητικά διθέσια αυτοκίνητα πόλης. Είναι εδώ και δύο χρονία γνωστό
ότι θέλει να προσθέσει στην γκάμα της και δύο δίτροχα (ένα scooter και
ένα ποδήλατο) αμφότερα ηλεκτρικά. Οι τελευταίες πληροφορίες λένε ότι το
ηλεκτρικό scooter βρίσκεται σε φάση της τελικής εξέλιξης για να μπει
στην παραγωγή και πολύ πιθανό να το δούμε να παρουσιάζεται σε κάποια από
τις εκθέσεις του φθινοπώρου. Ετσι, η γκάμα της SMART θα διαθέτει έξυπνα
οχήματα για την κίνηση στα αστικά κέντρα του μέλλοντος. Τελικά, είναι
SMART...
Η
10η Διεθνής Auto Expo στο Δελχί της Ινδίας έκρυβε και μία
μοτοσυκλετιστική έκπληξη από την Royal Enfield. Η παρουσίαση της
εικονιζόμενης Cafe Racer 500. Ο γνωστός μονοκύλινδρος κινητήρας UCE500cc
που κινεί τις Classic εδώ και ...50 χρόνια (εντάξει, με 350cc αρχικά
και με -κατά καιρούς- βελτιώσεις βλέπε ηλεκτρονικές, μίζες κλπ.)
στηρίζεται πάνω σε ένα καινούργιο πλαίσιο με ακτινωτές ζάντες και
σύγχρονα ελαστικά. Η μοτοσυκλέτα αυτή προορίζεται για την διεθνή αγορά
(προφανώς για λαούς με αναπτυγμένη μοτοσυκλετιστική παιδεία και ιστορία,
βλέπε Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία) ενώ το τελικό μοντέλο παραγωγής
θα εμφανιστεί μέσα στο 2012! Για τους Ινδούς θα παρουσιαστεί με
διαφορές την επόμενη χρονιά! Φήμες μιλάνε για αναβάθμιση του κυβισμού
και ανακάτεμα των σχέσεων ταχυτήτων για να διαφοροποιήσει τον χαρακτήρα
του εκτός από την εμφάνισή του. Να θυμηθούμε ότι η Royal Enfield ανήκει
στην Eicher Motors και την τελευταία πενταετία υπερδιπλασίασε τις
πωλήσεις της (πάνω από 100.000 μονάδες) ενώ με την Cafe Racer που την
είχαμε πρωτοδεί το 2010 (πάλι στην Auto Expo Δελχί) ελπίζει να πάει
ακόμη καλύτερα. Της το ευχόμαστε κι ελπίζουμε να δούμε κάποια από αυτές
τις κλασσικές κούκλες και από τα μέρη μας...
Στο
ετήσιο συνέδριο των εμπόρων της Piaggio στο Monte Carlo παρουσιάστηκε
το μοντέλο με το οποίο θα ντεμπουτάρει ο καινούργιος κινητήρας της
ιταλικής φίρμας που θα δούμε σε αρκετά μοντέλα. Το California 1400
απευθύνεται κυρίως στην αμερικανική αγορά για να "κοντράρει" τα V-Rod,
τα Diavel και το V-max αποτελώντας την πιο νοσταλγική power cruiser της
κατηγορίας μετά την τεχνολογικά "αλλού" Ducati, την "παίζω στην πατρίδα
μου" V-Rod και την mucho power 1800 της Yamaha. Μπορεί κάποιοι να
εκπλαγούν από το ότι και ο νέος κινητήρας είναι αερόψυκτος (διαθέτει
βέβαια μεγάλο ψυγείο λαδιού) αλλά πληροφορίες λένε ότι σε άλλα μοντέλα
της Guzzi (Stelvio κλπ.) θα είναι υγρόψυκτοι έχοντας 1.200, 1.000 και
750 κυβικά. Forza Guzzi!
Η
κατηγορία των mega adventure bikes έχει πάρει κυριολεκτικά φωτιά τα δύο
τελευταία χρόνια με αποτέλεσμα να έχει επισκιάσει την παραδοσιακά
ελκυστική στο θέμα supersport 1000. Τελευταίο "απόκτημα" το νέο Aprilia
Caponord 1200 που παρουσιάστηκε αρχές Φλεβάρη στο Μόντε Κάρλο, όπου και
το συνέδριο εμπόρων του ομίλου Piaggio που ανήκει και η Αprilia. Θα
βγαίνει σε δύο εκδόσεις, χωματερή και ασφάλτινη (φωτό). Με βάση το
Dorsoduro 1200 η νέα Caponord θα αρχίσει μία νέα καρριέρα κλείνοντας 8
χρόνια ζωής. Χωρίς να έχουν δοθεί περισσότερα στοιχεία για το νέο
μοντέλο μπορούμε από τώρα να μαντέψουμε ότι θα υπάρχουν οι 3
χαρτογραφήσεις για την ανάφλεξη του γνωστού V2 των 130hp μαζί με το
traction control από το Dorsoduro.
H KTM
δουλεύει πάνω σε νέο κινητήρα 1290cc που θα προέλθει από εκείνον των
1190 του RC8. Με βάση αυτόν θα παρουσιαστεί στις εκθέσεις του φθινοπώρου
το Super Duke 1290 και αργότερα μέσα στο 2013 ο διάδοχος του Adventure
στα 1290cc. Ηδη έχουν διαρρεύσει φωτογραφίες από την αγγλική MCN. Mετά
τα Duke 125 και 200 ήρθε η σειρά και ενός 350! Tης ΚΤΜ αρέσει αυτός ο
κυβισμός! Μάλιστα θα παρουιάσει κι ένα "πολιτικό" Moto 3 με το ίδιο
μοτέρ αφού η εμπλοκή της στο παγκόσμιο πρωτάθλημα με δικιά της
μοτοσυκλέτα της επιτρέπει κάτι τέτοιο να το εκμεταλλευτεί σε εμπορικό
επίπεδο.
Νέα στροφή για την Victory
που μπαίνει στην κατηγορία των muscle bikes μετά τα cruisers, τις
τουριστικές -αλά αμερικάνα- μοτοσυκλέτες και φυσικά τα bobbers.
Πρόκειται για την Judge που
χρησιμοποιεί το γνωστό της ψεκαστό, αερόψυκτο μοτέρ Freedom 106/6 σε
διάταξη V-Twin με περιεχόμενη γωνία 50 μοιρών αλλά αυτή την φορά πάνω σε
τροχούς 16" με ελαστικά Dunlop 491 Elite και ρούχα σε στυλ power
cruiser. Η τιμή της στην Αμερική όπου και θα ...καταναλωθεί θα αρχίζει
από τα 14 grand.
H Husqvarna Baja 650
που παρουσιάστηκε τέλος Γενάρη του 2012 στην έκθεση της Ν.Υόρκης δεν
είναι σίγουρο ότι θα μπει στην παραγωγή αλλά οι ενδείξεις γι'αυτό είναι
πολλές. Πρώτα απ'όλα μοιάζει με ένα άλλο consept, το Moab με το οποίο
μπορούν να κάνουν δίδυμο, όπως έγινε φέτος με το Nuda και το Strada. Με
βάση το γνωστό μονοκύλινδρο μοτέρ του BMW G650GS η Baja (που πιθανό να
δούμε με άλλο όνομα στην Ευρώπη) πουλάει νοσταλγία σε χωματερό πακέτο. Ο
αγώνας Baja είναι ο παλιότερος στις ΗΠΑ και το όνομα έχει μεγάλο
αντίκτυπο στους Αμερικανούς χωματερούς κάθε ηλικίας. Εξυπνο...
Η ινδική Bajaj, μέτοχος μεταξύ άλλων και της ΚΤΜ παρουσίασε το Pulsar 200NS
που θέλει να μοιάσει πολύ με την CB1000R της Honda. Χρησιμοποιεί ένα
νέο μοτέρ με καρμπυρατέρ, 1ΕΕΚ με ...3 μπουζί και καρμπυρατέρ στην
τροφοδοσία που αποδίδει 23,5hp και 18,3Νm ροπής. Στα 145 κιλά δεν την
λες και ελαφριά αλλά δεν είναι αυτό το πλεονέκτημά της. Καίει 3 λίτρα
στα 100 χλμ, διατείνονται οι Ινδοί ενώ την προσφέρουν αρκετά φθηνοτερα
από το ομογάλακτο ΚΤΜ Duke 200 τους. Εσωτερικός ανταγωνισμός. Λέτε να το
δούμε και από τα μέρη μας. Εδώ που φτάσαμε, γιατί όχι?
To
Suzuki GW250 Inazuma αφού πέρασε μία περίοδο που αναρωτιόταν αν θα
έρθει στην Ευρώπη τελικά το αποφάσισε. Θα σκάσει μύτη αυτή την Ανοιξη,
μάλιστα. Δικύλινδρο, με οπτικές ομοιότητες με το B-King και τιμή στα
4000 ευρώ, μπορεί και λιγότερο. Ηταν καιρός να αυξηθεί η προσφορά
χρηστικών μοτοσυκλετών με μικρό κυβισμό που θα "αντισταθούν" στην
πλημμυρίδα των scooter, μία τάση που υπάρχει άλλωστε σε παγκόσμιο
επίπεδο.
motogr.tv