Αθήνα
+18...+28° C

10 πολύ απλοί τρόποι να είστε ευτυχισμένοι

Τι (νομίζετε ότι) χρειάζεστε για να είστε ευτυχισμένοι; 
Βάζουμε στοίχημα ότι τα τρία-τέσσερα πράγματα που θα σας έρχονταν στο μυαλό αν σας θέταμε αυτήν την ερώτηση είναι σαφώς πιο πολύπλοκα από τους παράγοντες εκείνους που η επιστήμη υποστηρίζει ότι μας κάνουν ευτυχισμένους.
Ο ανθρώπινος εγκέφαλος, παρ’ όλη την πολυπλοκότητά του, παράγει τις λεγόμενες «ορμόνες της ευτυχίας» πολύ ευκολότερα απ’ ό,τι φαντάζεστε. Ιδού δέκα πολύ απλοί, καθημερινοί τρόποι για να γίνετε πιο ευτυχισμένοι.

Κοιμηθείτε περισσότερο: Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Berkeley, ο ύπνος (ακόμα και ο σύντομος μεσημεριανός ύπνος) μας κάνει λιγότερο ευάλωτους σε αρνητικές σκέψεις και συναισθήματα. Οι πιο αισιόδοξοι άνθρωποι κοιμούνται περισσότερες ώρες –δεν είναι τυχαίο που τα μικρά παιδιά γκρινιάζουν περισσότερο όταν νυστάξουν ή κουραστούν.

Ασκηθείτε: Επτά λεπτά την ημέρα είναι αρκετά για την ψυχική μας υγεία, σύμφωνα με τελευταίες έρευνες που λένε ότι αυτός ο χρόνος φτάνει και περισσεύει στον εγκέφαλό μας για να παράγει τις πολυπόθητες ενδορφίνες, τις ορμόνες δηλαδή που μας κάνουν χαρούμενους.

Αφήστε τον θυμό σας να ξεθυμάνει: Η θεωρία που λέει ότι τα αρνητικά συναισθήματα πρέπει να εξωτερικεύονται, για να μην μας «βαραίνουν», είναι μόνο κατά το ήμισυ σωστή. Σαφώς και πρέπει να μιλήσετε αν αισθάνεστε ότι ο φίλος/ σύντροφος/ συνεργάτης σας αδικεί, αλλά ο θυμός που προέρχεται από κάτι ασήμαντο (του τύπου «δε με πήρες τηλέφωνο ενώ είχες πει ότι θα το κάνεις») και θα έχει σίγουρα εξαφανιστεί αύριο το πρωί, δεν χρειάζεται να «εξωτερικευτεί». Το μόνο που θα καταφέρετε δημιουργώντας καυγάδες απλά και μόνο γιατί νιώθετε την ανάγκη να εκφράσετε τα συναισθήματά σας, είναι να στεναχωρήσετε τον εαυτό σας και τους γύρω σας –για κάτι που τελικά δεν άξιζε τον κόπο.

Δοκιμάστε νέα πράγματα: Πέρα από το ότι η ρουτίνα δεν κάνει καλό στη διάθεσή μας, η αίσθηση ικανοποίησης που νιώθουμε όταν καταφέρνουμε κάτι που δεν έχουμε ξανακάνει είναι ένας από τους πιο σίγουρους δρόμους προς την ευτυχία.

Βρείτε χρόνο για τους φίλους σας: Μοιάζει προφανές, αλλά είναι το νούμερο ένα πράγμα που δηλώνουν ότι μετανιώνουν οι περισσότεροι υπερήλικες. Ο χρόνος με τα άτομα που αγαπάτε είναι –είτε το πιστεύετε είτε όχι– σημαντικότερος από μερικές ακόμα ώρες επάνω από το project που σας αγχώνει.

Βγείτε έξω: Τις ευεργετικές επιδράσεις του ήλιου στον οργανισμό και την διάθεσή μας, προφανώς και τις έχετε ακουστά. Αυτό που ίσως δεν ξέρετε είναι ότι, σύμφωνα με νέες μελέτες, οι δείκτες ευτυχίας μας «χτυπάνε κόκκινο» στους 13,9 βαθμούς Κελσίου, εφόσον βρισκόμαστε στον καθαρό αέρα. Γι’ αυτό, μην πτοήστε από τον συννεφιασμένο χειμωνιάτικο ουρανό.

Βοηθήστε τους άλλους: Δε χρειάζεται να είστε ενεργό μέλος της φιλανθρωπικής ομάδας της γειτονιάς σας, αν θεωρείτε ότι δεν έχετε αρκετό χρόνο ή ενέργεια να αφιερώνετε σε τακτική βάση. Έρευνα που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο Journal of Happiness Studies κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ακόμα και το να παραλάβετε από το ταχυδρομείο το δέμα ενός φίλου που δεν προλαβαίνει αρκεί για να σας κάνει να αισθανθείτε χαρούμενοι.

Εξασκείστε το… χαμόγελό σας: Αυτό που οι αγγλοσάξωνες λένε “fake it till you make it” υποστηρίζεται τελευταία και από επιστημονικές έρευνες, οι οποίες λένε ότι το να χαμογελάμε είναι από μόνο του αρκετό για να μας κάνει να αισθανθούμε καλά. 

Οργανώστε ένα ταξίδι: Σύμφωνα με τις έρευνες, η χαρά που νιώθουμε όταν κλείνουμε εισιτήρια, οργανώνουμε μια εκδρομή ή απλώς μετράμε αντίστροφα για τις διακοπές μας, μπορεί να διαρκέσει έως και οκτώ εβδομάδες. Αντιθέτως, μετά το ταξίδι ή τις διακοπές, οι περισσότεροι άνθρωποι επιστρέφουν στην «κανονική» τους διάθεση σχεδόν αμέσως –χρειάζονται μόνο μια-δυο μέρες.

Μην αναζητάτε διαρκώς το καλύτερο δυνατό: Όταν μιλάμε για αποφάσεις, υπάρχουν δύο είδη ανθρώπων: Εκείνοι που παίρνουν μια απόφαση όταν τα κριτήριά τους ικανοποιούνται (για παράδειγμα, βλέπουν στο μενού του εστιατορίου ένα πιάτο με τα υλικά που τους αρέσουν και το παραγγέλνουν) και εκείνοι που δεν παίρνουν καμία απόφαση, ακόμα και αν ικανοποιεί όλα τα κριτήριά τους, αν δεν εξετάσουν πρώτα προσεκτικά όλες τις άλλες επιλογές –στο παράδειγμά μας, αν δεν διαβάσουν και όλο το υπόλοιπο μενού. Σύμφωνα με μελέτες, οι πρώτοι τείνουν να είναι ευτυχέστεροι.
πηγη