Αθήνα
+18...+28° C

Τα σημαντικότερα ναυάγια στην Ελλάδα

Τα σημαντικότερα ναυάγια των τελευταίων 100 ετών στην Ελλάδα


21 Νοεμβρίου 1916 - Ο  «ΒΡΕΤΑΝΙΚΟΣ»
Ο   «Βρετανικός» ήταν ένα από τα μεγαλύτερα υπερωκεάνια της γραμμής του Βορείου Ατλαντικού και είναι αρκετά γνωστό επειδή ήταν αδελφό πλοίο του θρυλικού Τιτανικού.
Χρησιμοποιείτο ως πλωτό νοσοκομείο μεταφοράς τραυματιών, κατά τη διάρκεια  του Α΄  Παγκοσμίου Πολέμου.

Βυθίσθηκε  21 Νοεμβρίου 1916, ακριβώς έξω από το λιμάνι  της  Κέας, όταν κλυδωνίστηκε απροειδοποίητα από μια ισχυρή έκρηξη. Το πλοίο βυθίστηκε σε λιγότερο από μία ώρα.
Έρευνες στο δεύτερο μισό του 20ου αιώνα κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η αιτία της βύθισης ήταν η πρόσκρουσή σε νάρκη που είχε ποντίσει στην περιοχή το γερμανικό υποβρύχιο U-73 λίγες εβδομάδες πριν.
Τα θύματα ήταν 30 (21 μέλη του πληρώματος, 9 άνδρες του Βασιλικού Υγειονομικού Σώματος), μιας και μετά το ναυάγιο του Τιτανικού τα πλοία της εποχής ήταν εξοπλισμένα με σωστικά μέσα, αλλά και επειδή το ναυάγιο έγινε κοντά στην Κέα. Έτσι, τα υπόλοιπα 1.300 περίπου άτομα που επέβαιναν μπόρεσαν να διασωθούν.
    
20 Ιανουαρίου 1947 - «ΧΕΙΜΑΡΡΑ»
Είναι το πιο πολύνεκρο ναυτικό δυστύχημα στη χώρα μας, αν και το λιγότερο γνωστό.
Το ναυάγιο του ατμόπλοιου «ΧΕΙΜΑΡΡΑ» έγινε στον Ευβοϊκό κόλπο, κοντά  στη νησίδα  «Γάιδαρος».
Μέχρι σήμερα δεν έχει διευκρινιστεί αν το πλοίο προσέκρουσε σε μαγνητική θαλάσσια νάρκη, αν έγινε σαμποτάζ, ή αν λόγω της ομίχλης που επικρατούσε, έπεσε στα βράχια.

Από τους περίπου 600 επιβάτες του πνίγηκαν πάνω από 350.
Το πλοίο ανήκε προηγουμένως στη Γερμανία με την ονομασία «Χέρτα» και δόθηκε στη χώρα μας ως πολεμική επανόρθωση.
Το εκμεταλλευόταν το Δημόσιο.


8 Δεκεμβρίου 1966 - «ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ» 
Το επιβατηγό οχηματαγωγό «Ηράκλειον» βυθίστηκε τις πρώτες πρωινές ώρες της 8ης Δεκεμβρίου 1966 βορειοδυτικά της Μήλου, κοντά στην βραχονησίδα Φαλκονέρα.


Η σφοδρή θαλασσοταραχή προκαλεί τη μετατόπιση ενός μεγάλου φορτηγού, που δημιουργεί ρήγμα στην μπουκαπόρτα, με αποτέλεσμα την ταχύτατη βύθιση του πλοίου και τον θάνατο των 218 από τους 264 επιβαίνοντες.

26 Σεπτεμβρίου 2000 - «ΣΑΜΙΝΑ»
Περίπου στις 10:00 το βράδυ της 26ης Σεπτεμβρίου του 2000 το «Εξπρές Σάμινα», της εταιρείας Minoan Flying Dolphins, σήμερα Hellenic Seaways, ετοιμάζεται για κατάπλου στο λιμάνι της Παροικιάς της Πάρου και προσκρούει με ανέμους στις χαρτογραφημένες νησίδες «Πόρτες», με αποτέλεσμα τα βράχια να σχίσουν τα ύφαλα του πλοίου, προκαλώντας του ρήγμα περίπου τριών μέτρων από το οποίο μπήκε νερό, με αποτέλεσμα να βυθιστεί σε λιγότερο από μισή ώρα.

Από το ναυάγιο έχασαν τη ζωή τους 80 επιβάτες και μέλη του πληρώματός του.
Ο λιμενάρχης Πάρου, Δημήτρης Μάλαμας, έχασε τη ζωή του το ίδιο βράδυ από το άγχος και την πίεση κατά τη διάρκεια της επιχείρησης για τη διάσωση των ναυαγών.
  
5 Απριλίου 2007 -"SEA DIAMOND" 
Το  κρουαζιερόπλοιο  "Sea Diamond"  της εταιρείας «Louis Hellenic Cruises», προσκρούει  σε ξέρα,  στον όρμο των Φηρών της Σαντορίνης και βυθίζεται, λόγω εισροής υδάτων.

Σώζονται   1386  άτομα, επιβάτες και πλήρωμα, εκτός από δύο  ένα 45χρονο   Γάλλο και τη 16χρονη κόρη του. Τραγική ειρωνεία: η γυναίκα του  και ο γιος του σώθηκαν.
Από το ναυάγιο του πλοίου σώθηκαν όλοι οι επιβάτες και το πλήρωμα, εκτός από δύο Γάλλους, έναν πατέρα και την κόρη του, που ως σήμερα αγνοούνται. Η γυναίκα και ο γιος της οικογένειας βρίσκονταν στο ίδιο πλοίο και σώθηκαν.
Το κουφάρι του πλοίου δεν έχει ανελκυθεί.


πηγη