Αθήνα
+18...+28° C

H iστορία της θρυλικης vespa

H Aρχή της Piaggio έγινε το 1884 στην Τζένοα οταν ο Ριναλντο Πιάτζιο ίδρυσε μια εταιρία για την κατασκευή μικρών πλοίων, σκαφών, βαγονιών, λεωφορείων και τρένων.
 Το τέλος του Β Παγκοσμίου πολέμου βρήκε την Ιταλία σε πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση και την Εταιρεία της Piaggio χωρίς τρία εργοστάσια,αφου είχαν βομβαρδιστεί και καταστραφεί σε μεγάλο βαθμό.


Ο Ενρίκο Πιάτζιο, γιος του ιδρυτή, είχε την φαεινή ιδέα να κατασκευάσει ένα μικρό και εύχρηστο μηχανάκι. Έτσι γεννήθηκε ο θρύλος των δυο τροχών.

 Ένα οικονομικό, εύχρηστο και φινετσάτο μηχανάκι, που μπορούν να το οδηγήσουν εύκολα άντρες και γυναίκες.

VESPA = 'Σφήκα'

Ο έμπειρος μηχανικός Κοραντίνο Ντασάνο δημιούργησε ένα δίτροχο που είχε την μηχανή στον πίσω τροχό, τις ταχύτητες μπροστά για να αλλάζουν με το χέρι και ένα άνετο κάθισμα για δυο άτομα. Το πρωτότυπο που αρχικά κατασκευάστηκε, το «Paperino», δεν άρεσε στον Πιάτζιο. Όταν μετά από λίγο ο Πιάτζιο είδε το επανασχεδιασμένο πρωτότυπο, ΜΡ6 και άκουσε την μηχανή του, φώναξε: «αυτό μοιάζει με σφήκα (vespa)», και το όνομα έμεινε.

Οι πρώτες 15 βέσπες το 1946 είχαν 3 ταχύτητες, διέθεταν 3,5 άλογα και έπιαναν μέχρι 60 χιλιόμετρα . Μέχρι το 1949 είχαν κατασκευαστεί 35.000 κομμάτια. Ο κινηματογράφος βοήθησε την διάδοση της βέσπας, με πρώτη και καλύτερη την ταινία «Διακοπές στην Ρώμη».


Στην δεκαετία του ?60, η βέσπα είχε γίνει συνώνυμο της ελευθερίας, της ανεξαρτησίας και του νέου, εκείνη της εποχής, τρόπου ζωής. 

Η επιτυχία του φθηνού και αξιόπιστου δικύκλου ήταν τόσο μεγάλη, που ταυτίστηκε στην κυριολεξία με μια ολόκληρη χώρα, σε σημείο οι ξένοι να αποκαλούν την Ιταλία «Vespa country».